Werkgroepen verkennen kansen Scouting Nederland
Donderdag 6 maart 2025
De werkgroepen New Business en Data kwamen bijeen om te bespreken hoe ze Scouting Nederland kunnen ondersteunen bij de verduurzaming van hun gebouwen en terreinen. De bijeenkomst was gericht op het verkennen van de mogelijkheden en het vaststellen van de benodigde stappen en afspraken.
Inventarisatie van de behoeften van Scoutinggroepen
NEVAP-directeur Mayra Rijkse gaf een update over de status van het project. Naar aanleiding van de open dag van Scouting Nederland op 25 januari hebben 19 scoutinggroepen aangegeven interesse te hebben in ondersteuning vanuit NEVAP. Deze groepen hebben een vragenlijst ontvangen om hun huidige situatie, behoeften en vragen in kaart te brengen. Van de 19 scoutinggroepen hebben er 6 gereageerd, waarvan sommige met uitgebreide antwoorden.
Datagedreven aanpak en nieuwe businessmodellen
Mark In’t Veld demonstreerde de mogelijkheden van Assetmaps, een systeem dat kan helpen bij het verzamelen en analyseren van data van de scoutinggroepen. De werkgroep Data & Digitalisering kan met behulp van Assetmaps de behoeften van de scoutinggroepen in kaart brengen en clusteren.
De werkgroep New Business richt zich op het ontwikkelen van een nieuwe business case voor NEVAP-leden, waarbij zij een marktplaats creëren waar ledenbedrijven hun expertise kunnen aanbieden aan scoutinggroepen.
Vervolgstappen en samenwerking
De volgende stappen zijn het opstellen van een overkoepelend plan van aanpak, het concretiseren van de afspraken met Scouting Nederland en het formuleren van de opdrachtverlening. Ron Termeer zal een basisopzet voor een stappenplan maken, waarna de werkgroep New Business dit verder uitwerkt en deelt met de andere werkgroepen.
Daarnaast kijken de werkgroepen naar samenwerking met GemeenteNL en CorporatieNL die net als NEVAP onderdeel zijn van PublicNL. Ook onderzoeken zij welke subsidie- en financieringsmogelijkheden er zijn voor dit project.
Denk mee
Wil je ook meedenken met de werkgroepen en een bijdrage leveren in de vorm van je kennis? Laat het dan zeker weten, want er is komende tijd veel te doen. En het levert je waardevolle contacten en nieuwe inzichten op. Stuur je interesse of vraag via het contactformulier.